Metaverse dünyası iş yazılımlarının içine giriyor

Holistik İş Yazılımı üreticisi Workcube Dijitalleşme 2.0 Konferansı’nda Workcube Metahuman ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarını tanıttı.

Metaverse son dönemin en çok konuşulan konularından biri. Mark Zuckerberg’in 29 Ekim’de Facebook’un adını Meta olarak değiştireceğini ve Facebook’un önümüzdeki 10 yıl içerisinde geliştireceği sanal evren Metaverse’i duyurmasının ardından en son Microsoft, Metaverse’i Teams uygulaması üzerinden ofis yaşamına getireceğini duyurmuştu.

Son dönemde Metaverse konusunda çalışmalarını hızlandıran ve bu konuda yaptığı çalışmaları tanıtan teknoloji tedarikçilerinden biri de İş Yazılımları üreticisi Workcube oldu. Workcube gerçekleştirdiği Dijitalleme 2.0 konferansında Metaverse’in iş yazılımlarına nasıl dahil olacağının ipuçlarını verdi.

Konferans sunucusu Esin Görür için hazırlanan Türkiye’nin ilk Metauman’larından biri olan Workcube Metahuman doğrudan cep telefonundaki yüz tanıma uygulaması üzerinden konferansta kısa bir sunuş gerçekleştirdi.

Epic Games’in geliştirdiği Metahuman, web browser üzerinden oluşturulan bir karakter modelleme hizmeti. Web browserde üretilen Metahuman’lar yine Epic Games’in kendi ürünü olan Unreal Engine ile etkileşimli ve kullanılabilir hale getiriliyor.

Unreal Engine içerisine aktarılan Metahuman, live link teknolojisi ile telefon kamerası aracılığı ile insanların yüz, mimik ve konuşması gerçek zamanlı olarak Metahuman’a aktarılabiliyor.

”Sanal fabrika ve ofislerde Metahuman’lar yer alacak”

Workcube’un sanal gerçeklik uygulaması Workcube VR Factory içinde bir gezintinin de yapıldığı konferansta konuşan Workcube Kurucusu ve CTO’su Ömer Turhan Workcube olarak 1 yıl önce bu konu üzerinde çalışmaya başladıklarını, yeni dönemde iş yazılımlarının, kullanıcının kendi Metahuman’ları, yani avatarları ile doğrudan yazılım içine dalacağı yeni bir dünyaya evrildiğini, gerçek dünya ile metaverse ve sanal gerçekliği birleştiren yeni bir evreye girildiğini söyledi.

Metaverse dünyasının iş yazılımları için de yeni bir katman oluşturduğunu, Workcube olarak Metaverse uyumluluğuna özel olarak yatırım yaptıklarını ve bundan sonra çalışmalarını bu konuda daha da yoğun şekilde yürüteceklerin belirten Ömer Turhan;

“Bir işletmenin müşterilerini çalışanlarını ve iş ortaklarını Metaverse’de bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Metaverse; eğitim, bakım, depo, mağazacılık, üretim yerleri gibi alanlarda kendine önemli bir yer bulacak” dedi.

Sanal gerçeklikle yaratılan sanal fabrika, sanal ofis, sanal depo, sanal eğitim ve toplantı ortamlarının Workcube’ün fizik varlık yönetimi, üretim sistemi, sipariş, lojistik, ajanda, eğitim yönetimi gibi tüm ilgili çözüm ve modülleri ile bütünleşik çalışacağını ifade eden Ömer Turhan;

“Kullanıcılar kendi avatarları ile online toplantılarda yer alacaklar, fabrikalarında gezecekler, üretimi takip edecekler, depolarda rafları, stokları düzenleyecekler, ofise gitmeden sanal ofislerin içerisinde diğer iş arkadaşları, müşterileri ve tedarikçileri ile sohbet edecekler, makine veya kompleks cihazların kullanım eğitimlerini bizzat sanal dünyada uygulamalı olarak alacaklar, gideceğimiz dünya böyle bir dünya” dedi.